Καλλιτέχνες
Καλλιτέχνες
ΑΛΚΈΤ ΤΖΙΑΦΈΡΗΣ, ΒΙΟΛΊ
Ο Τζιαφέρης Αλκέτ γεννήθηκε στο Αργυρόκαστρο της Αλβανίας το 1971. Είναι μέλος της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης από το 1995. Κατέχει την θέση του Κορυφαίου Β’ στα Β’ βιολιά από το 2001.
ΧΡΉΣΤΟΣ ΓΡΊΜΠΑΣ, ΒΙΟΛΟΝΤΣΈΛΟ
Ο Χρήστος Γρίμπας σπούδασε βιολοντσέλο με τον Μανώλη Καζαμπάκα, στη συνέχεια με καθηγητή τον Δημήτρη Πάτρα, αποφοίτησε με άριστα από το ΚΩΘ και πραγματοποίησε ανώτερες σπουδές στην Ακαδημία Τεχνών του Βερολίνου κοντά στον M. Niykos. Με τις υποτροφίες ‘Αλεξάνδρα Τριάντη’ και ‘Α.Σ. Ωνάσης’, ολοκλήρωσε με άριστα μεταπτυχιακές σπουδές στην Ακαδημία Μουσικής του Έσσεν με τον καθηγητή Vladimir Mendelssohn.
Υπήρξε μέλος της Ορχήστρα Νέων της Ρηνανίας, της Παγκόσμιας Ορχήστρας Νέων και της Ορχήστρας Νέων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έχει κερδίσει πολλά βραβεία σε Πανελλήνιους διαγωνισμούς, έκανε ατομικά ρεσιτάλ και συναυλίες μουσικής δωματίου σε Αγγλία, Γερμανία, Ελλάδα, Νότιο Γαλλία και Κορσική, Ισπανία, Ιαπωνία κ.α
Ως σολίστ, έχει συμπράξει με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και την Δημοτική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, την Συμφωνική Ορχήστρα Βόλου, την Δημοτική ορχήστρα του Πάζαρτζικ, τη Συμφωνική της Σόφιας και της Νις, τη Φιλαρμονική του Κάρλοβι Βάρι, τη Συμφωνική του Τέπλιτσε και τις Φιλαρμονικές του Χάρκοβο, του Ντνίπρο και της Ζαπορίζια. Το 2001 ηχογράφησε το ‘1ο Κονσέρτο’ του B. Martinu σε πρώτη πανελλήνια εκτέλεση με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας.
Ο Χρίστος Γρίμπας, με τους Γιούρα Κανδυλίδη και Νίκο Ζαφρανά ίδρυσαν το Transcription Ensemble, το οποίο εμφανίστηκε στην Tate Gallerie (Λονδίνο), στο μουσείο Reina Sofia (Μαδρίτη) Sabanci Üniversitesi (Κωνσταντινούπολη), στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών , το MOMus στη Θεσσαλονίκη και στο Ίδρυμα Ελληνικού Πολιτισμού στην Οδησσό.
Ολοκλήρωσε και έναν κύκλο ηχογραφήσεων για την EBU. Παράλληλα έχει αναπτύξει έντονη εκπαιδευτική δραστηριότητα συμμετέχοντας σε προγράμματα της Ελληνικής Πρεσβείας του Βερολίνου και του Υπουργείου Εξωτερικών.
Aπό το 2002 είναι μέλος της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης
ΣΑΜΨΏΝ ΧΑΤΣΑΤΡΙΆΝ, ΚΙΘΆΡΑ
Ο Σαμψών Χατσατριάν γεννήθηκε στην Αρμενία το 1985. Σε ηλικία 5 ετών άρχισε μαθήματα πιάνου με τη μητέρα του αλλά το όργανο που τον γοήτευε ήταν η κλασική κιθάρα.
Το 1995 αρχίζει μαθήματα κιθάρας με τον καθηγητή Αρσένη Κωνσταντίνου.
Το 1998 κατόπιν εξετάσεων γίνεται δεκτός με διάκριση στο THE ASSOCIATED BOARD OF THE ROYAL SCHOOLS OF MUSIC του Λονδίνου για εξ αποστάσεως σπουδές. Το 1999 εισάγεται στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και συμμετέχει στο ¨Μεικτό Σύνολο Σύγχρονου Ελληνικού Τραγουδιού¨ υπό την διεύθυνση της καθηγήτριας Ευανθία Αναγνωσταρά. Σε Πανελλήνιους
διαγωνισμούς διακρίθηκε τρείς φορές με Α΄ βραβείο. Το 2002 συνέχισε τα μαθήματα κιθάρας με τους καθηγητές Χρήστο Προδοφίκα και Βασίλη Βέτσο . Το 2007 ολοκλήρωσε τις σπουδές του στην τάξη του καθηγητή κιθάρας Αλέξανδρου Ζουγγουρλή.
Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια με τους σολίστ: Ευάγγελο Ασσημακόπουλο , Λίζα Ζώη, Βασίλη Βέτσο , Roland Dyens , Hubert Kappel, Susana Prieto, Vojin Kocic κ.α.
Μαθητές/τριες του έχουν κατακτήσει υψηλότερες διακρίσεις σε Πανελλήνιους και Διεθνής διαγωνισμούς κιθάρας. Για το εκπαιδευτικό του έργο – διδασκαλία έχει λάβει Τιμητικό Δίπλωμα –
Διάκριση από την musicArte ως ένδειξη αναγνώρισης για τις επιτυχίες της μαθήτριας του στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό. Παράλληλα με την διδασκαλεία της κλασικής κιθάρας, είναι καθηγητής
ανώτερων θεωρητικών της μουσικής και κάνει μεταγραφές - διασκευές έργων στην κλασική κιθάρα. Έχει εμφανιστεί στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Θέατρο Aula Αθηνών, Αίθουσα Τελετών Α.Π.Θ. , στην ΕΡΤ3 κ.α. Είναι παντρεμένος και έχει δύο κόρες.
METALLON – Σύνολο Χάλκινων Πνευστών και Κρουστών της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών
Το Metallon – Σύνολο Χάλκινων Πνευστών και Κρουστών δημιουργήθηκε το 2000 και στην πλήρη του σύνθεση αποτελείται από δώδεκα κορυφαίους μουσικούς της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών. Παράλληλα, με γνώμονα την επιθυμία και ανάγκη σύστασης μιας πιο ευέλικτης μορφής, συστήθηκε και το Metallon Quintet, που αριθμεί έξι μουσικούς.
Η δραστηριότητα του Metallon περιλαμβάνει συναυλίες με έργα της εποχής του μπαρόκ, κλασσικής μουσικής, τζαζ αλλά και σύγχρονες συνθέσεις. Σημαντικό μέρος της δράσης του αποτελούν εκπαιδευτικά προγράμματα που ως στόχο έχουν να φέρουν τους νέους σε επαφή με τη μουσική. Ενδεικτικά αναφέρονται τα Κυριακάτικα Πρωινά στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, συναυλίες σε νησιά της άγονης γραμμής στο πλαίσιο του προγράμματος «Άγονη Γραμμή Γόνιμη», συναυλίες και σεμινάρια εντός και εκτός Αθηνών στο πρόγραμμα «Δικαίωμα στη Μουσική». Ξεχωριστή θέση στην εκπαιδευτική του αποστολή έχει ο κύκλος σεμιναρίων χάλκινων πνευστών που διοργανώνουν τα μέλη του τα τελευταία τρία έτη (2012-2015) κατά τον οποίο παρέχονται δωρεάν σεμινάρια και μαθήματα σε μουσικούς κάθε ηλικίας και επιπέδου.
Το Σύνολο έχει εμφανιστεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, στο Γαλλικό Ινστιτούτο, στο Ινστιτούτο Γκαίτε, στο Μουσείο Μπενάκη, στην Aula της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, στην Αίθουσα Συναυλιών του Φιλολογικού Συλλόγου «Παρνασσός», στην Αίθουσα του Ωδείου Φίλιππος Νάκας, στο gazArte, σε διάφορους χώρους συναυλιών σε όλη την Αττικής και σε πολλές πόλεις της Ελλάδας όπως Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Πάτρα, Βόλος, Ιωάννινα, Κόρινθος, Λευκάδα, Καβάλα, Αγρίνιο, Κυπαρισσία, Φάρσαλα κ.α. Τον Ιούνιο 2014 το Metallon Quintet εκπροσώπησε την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στην Τελετή Λήξης της Ελληνικής Προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Με το Σύνολο έχουν συνεργαστεί Έλληνες και ξένοι μαέστροι και σολίστ όπως οι Νίκος Χαλιάσας, Βύρων Φιδετζής, Νίκος Τσούχλος, Κάρολος Τρικολίδης, Γιώργος Πέτρου, Ανδρέας Πυλαρινός, Ανδρέας Τσελίκας, Ιάκωβος Κονιτόπουλος, Παναγιώτης Βλάχος, Ηλίας Ηλιάδης, ο τρομπετίστας των Canadian Brass Fred Mills, ο τουμπίστας Roger Bobo κ.ά. Το 2010 το METALLON ηχογράφησε το πρώτο του CD με έργα διακεκριμένων Ελλήνων Συνθετών.
Βιβή Συκιώτη – Υψίφωνος
Η Βιβή Συκιώτη γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε μονωδία στο Δημοτικό Ωδείο Νίκαιας με τον Γιάννη Φίλια, αποφοιτώντας με άριστα παμψηφεί και πρώτο βραβείο. Συνέχισε τις σπουδές της στο Ωδείο Αθηνών στην τάξη της Μαριάννας Κάλμπαρη, παράλληλα με τη φοίτησή της στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια με διεθνώς καταξιωμένους καλλιτέχνες όπως οι Barbara Frittoli, Marcin Habela, Χριστίνα Πουλίτση, Δημήτρης Καβράκος και Τάσης Χριστογιαννόπουλος. Σήμερα συνεχίζει τη φωνητική της κατάρτιση με τον Νίκο Συρόπουλο. Το 2019-2020 συμμετείχε στο πρόγραμμα «Οι Νέοι της Όπερας» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, με συμμετοχή στην παραγωγή Οι γάμοι του Φίγκαρο. Έκτοτε, έχει λάβει μέρος σε σημαντικές παραγωγές της ΕΛΣ, όπως Europeras 1 & 2, Τα μαγικά μαξιλάρια, Πώς βρέθηκε ένα κοράκι στην κοιλιά της φάλαινας; και Ιφιγένεια εν Ταύροις σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη, με μουσική Άγγελου Τριανταφύλλου – μια παραγωγή που παρουσιάστηκε στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου και σε μεγάλη περιοδεία. Ως σολίστ έχει ερμηνεύσει έργα όπως το Requiem του Mozart με τη Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών υπό τη διεύθυνση του Μιχάλη Οικονόμου, το Gloria του Vivaldi και την καντάτα BWV 4 του Bach. Έχει επίσης συμμετάσχει σε παραστάσεις όπως το Gianni Schicchi και το σύγχρονο μουσικό έργο Glossolalia του συνθέτη Γιώργου Δούση. Η Βιβή Συκιώτη ξεχωρίζει για την εκφραστικότητα, τη φωνητική ευελιξία και τη βαθιά καλλιτεχνική προσέγγιση στο λυρικό ρεπερτόριο, συνδυάζοντας με συνέπεια τη μουσική ποιότητα με τη θεατρική ευαισθησία.
ΚΟΥΑΡΤΈΤΟ ΕΓΧΌΡΔΩΝ ΑΘΗΝΏΝ
Το Κουαρτέτο Εγχόρδων Αθηνών ιδρύθηκε το 2010 και αποτελείται από εξέχοντα μέλη της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών και της Ορχήστρας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, τους βιολονίστες Απόλλωνα Γραμματικόπουλο και Παναγιώτη Τζιώτη, την βιολίστα Αγγέλα Γιαννάκη και τον βιολοντσελίστα Ισίδωρο Σιδέρη. Έχει δώσει συναυλίες που έτυχαν πολύ καλής υποδοχής από το κοινό στις σημαντικότερες αίθουσες συναυλιών της Αθήνας, όπως το Μέγαρο Μουσικής, η αίθουσα του Φ. Σ. Παρνασσός, το Παλλάς, το Ίδρυμα Θεοχαράκη, το Ωδείο Αθηνών, αλλά και σε χώρους όπως το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών, το Μουσείο Μπενάκη και το Μουσείο Ακρόπολης. Έχει εμφανιστεί σε πολλές πόλεις της Ελλάδας, όπως η Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο, τα Χανιά, το Ρέθυμνο, η Άρτα, η Κέρκυρα, η Λάρισα κι ο Βόλος καθώς και σε συναυλίες στην Ιταλία, τη Γαλλία και τη Ρουμανία. Σημαντική είναι επίσης η παρουσία του κουαρτέτου σε διακεκριμένα Διεθνή Φεστιβάλ, μεταξύ άλλων της Σαντορίνης, Παξών, Κυκλάδων, Κουφονησίων, το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελόριζου, καθώς και τα φεστιβάλ “Armonie della Sera” και φεστιβάλ της Alba στην Ιταλία.
Συναυλίες του κουαρτέτου έχουν ηχογραφηθεί και μαγνητοσκοπηθεί από την Ιταλική Ραδιοφωνία, το ραδιόφωνο του Βατικανού και την Τηλεόραση της Βουλής των Ελλήνων. Συνεργάζεται συχνά με εξέχοντες Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες, το ρεπερτόριό του περιλαμβάνει τα σημαντικότερα έργα της φιλολογίας της μουσικής δωματίου, αλλά και έργα Ελλήνων και ξένων συνθετών που έχει παρουσιάσει σε 'Α παγκόσμια εκτέλεση. Ιδιαίτερο βάρος δόθηκε στο κοινωνικό έργο του κουαρτέτου δίνοντας συναυλίες, σε συνεργασία με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Γερμανική Πρεσβεία και το ίδρυμα “Σταύρος Νιάρχος”, σε νοσοκομεία, κέντρα απεξάρτησης, φυλακές, ειδικά σχολεία, σχολεία υποβαθμισμένων περιοχών αλλά και απομακρυσμένες περιοχές της χώρας μας φέρνοντας κοντά στην κλασσική μουσική συνανθρώπους μας που αλλιώς η πρόσβασή τους στους συναυλιακούς χώρους θα ήταν πολύ δύσκολη. Το Κουαρτέτο Εγχόρδων Αθηνών έχει βραβευθεί από το διεθνές σωματείο “Gina Bachauer” για τις υψηλού επιπέδου ερμηνείες που προσφέρει.
ΒΆΣΙΑ ΖΑΧΑΡΟΠΟΎΛΟΥ, ΥΨΊΦΩΝΟΣ
Υψίφωνος, σπούδασε μονωδία στο Εθνικό Ωδείο, πιάνο και κλασικό χορό. Ολοκλήρωσε τις σπουδές Μελοδραματικής με τον Κώστα Πασχάλη. Συνεργάζεται με την Εθνική Λυρική Σκηνή από το 2008 και την περίοδο 2011-2013 υπήρξε μέλος του Όπερα Στούντιο της ΕΛΣ. Το Νοέμβρη του 2014 απέσπασε το Βραβείο Τραγουδιού στον 14ο Διεθνή Διαγωνισμό Όπερας Marie Kraja.
Έχει ερμηνεύσει τους ρόλους Zerlina (Don Giovanni), Eliza (My Fair Lady), Gretel (Hänsel und Gretel), Cupid (Orphée aux enfers),Vespetta (Pimpinone), Κοκκινοσκουφίτσα (Little Red Riding Hood), Rosalia (West Side Story), Clarice (L'Amante di Tutte), Λόλα (Πικ Νικ), Ρίκα (Η Κόρη της Καταιγίδας), Πριγκίπισσα (Προσοχή! Ο Πρίγκιπας λερώνει), Πουλί της Φωτιάς/Γελένα (Ο Πρίγκηπας Ιβάν και το Πουλί της Φωτιάς), Χίλντα (Λεπορέλλα), Τούλα (Η Φόνισσα), Tsarevna (The Tale of Tsar Saltan), Jay (The Cunning Little Vixen). Έχει συμπράξει με την Καμεράτα, την Purpur Orchestra Wien, την Κρατική Ορχήστρα της Όπερας των Τιράνων, την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, τα Μουσικά Σύνολα ΕΡΤ, τη Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηνών, ενώ στο θέατρο έχει συμμετάσχει στις παραστάσεις Ειρήνη (Εθνικό Θέατρο / Επίδαυρος 2017), Το Σκλαβί (Θέατρο Πόρτα 2018-19), Masterclass (Μικρό Χορν 2018-19). Παράλληλα, δραστηριοποιείται στον τομέα της μεταγλώττισης ως τραγουδίστρια και εκφωνήτρια από το 2011 με συμμετοχές σε ταινίες όπως: Mary Poppins Returns (Disney), Frozen (Disney), Vaiana (Disney) κ.α.
ΣΠΎΡΟΣ ΚΛΕΊΣΣΑΣ, ΒΑΡΎΤΟΝΟΣ
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1976. Αποφοίτησε από το Λεόντειο Λύκειο Νέας Σμύρνης το 1994 και εν συνεχεία ολοκλήρωσε τις σπουδές του στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Ε.Μ.Π. Σπούδασε βιολί, στο Ωδείο Αθηνών, υπό την καθοδήγηση του Καθηγητή Δ. Σέμση. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του στα Ανώτερα Θεωρητικά με τον καθηγητή Ι. Αυγερινό στο Ωδείο «Μουσικός Σύνδεσμος Αθηνών» και στη Μονωδία με τη Μ. Μηλολιδάκη, στο Ωδείο «Νικόλαος Μάντζαρος». Το 2000 γνωρίστηκε με το Μίμη Πλέσσα και έκτοτε αποτελεί σταθερό συνεργάτη του, έχοντας συμμετάσχει σε πολυάριθμες συναυλίες του στο Ηρώδειο, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, στο Θέατρο Tchaikovsky της Μόσχας, στο Παττίχειο Θέατρο Κύπρου, στην Alte Oper στη Φρανκφούρτη και σε συναυλιακούς χώρους σε όλη την Ελλάδα. Στο πέρασμα των χρόνων έχει πραγματοποιήσει συναυλίες με τους Γιάννη Σπανό, Γιώργο Χατζηνάσιο, Στέφανο Κορκολή και Γιώργο Κατσαρό. Έχει παρουσιάσει τα συμφωνικά έργα της Πηγής Λυκούδη, «Χαρά σ’ εσέ» σε ποίηση Κ. Παλαμά και το ορατόριο «Δίψα στο Μυστρά» σε ποίηση Γ. Ρίτσου. Συμμετείχε στην πρώτη εκτέλεση των έργων του Ελευθέριου Καλκάνη «Παύλος Εθνών Άγγελος» σε ποίηση Ηλία Λιαμή και «Λειτουργικό για μια πατρίδα», σε ποίηση Ιάσονα Λειδινού. Από το 2014 συνεργάζεται με το συνθέτη Χάρη Βρόντο και συμμετείχε στην παρουσίαση των έργων του «Η παγίδα», «Η μεταμόρφωση» και «Ρέκβιεμ Αχμάτοβα».Κατά τη διάρκεια της μουσικής του πορείας έχει συμπράξει με τα σημαντικότερα οργανικά σύνολα στην Ελλάδα, όπως η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, η Ορχήστρα Ποικίλης Μουσικής της ΕΡΤ, η Συμφωνική Ορχήστρα και η Big Band του Δήμου Αθηναίων, η Συμφωνική Ορχήστρα Λάρισας, η Συμφωνική Ορχήστρα Ιωαννίνων, η Φιλαρμονική «Μάντζαρος», η Φιλαρμονική Γαστουρίου «Ομόνοια» και η Ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων του Δήμου Πατρέων «Θανάσης Τσιπινάκης».
ΚΟΥΙΝΤΈΤΟ ΞΎΛΙΝΩΝ ΠΝΕΥΣΤΏΝ ΤΗΣ ΚΡΑΤΙΚΉΣ ΟΡΧΉΣΤΡΑΣ ΑΘΗΝΏΝ
Ιδρύθηκε το Φθινόπωρο του 2013 με σκοπό την ανάδειξη του ρεπερτορίου μουσικής δωματίου που έχει γραφτεί για το συγκεκριμένο μουσικό σχήμα και την καλύτερη γνωριμία του κοινού με τα πνευστά όργανα που το αποτελούν. Στη διάρκεια των ετών αυτών έχει παρουσιάσει πλήθος εκπαιδευτικών και κοινωνικών δράσεων καλύπτοντας μεγάλο τμήμα της ελληνικής επικράτειας από το Καστελόριζο και την Κρήτη έως το Σουφλί, ενώ έχει εμφανιστεί και σε πολλά από τα νησιά της χαρακτηριζόμενης ως «άγονης γραμμής». Η εκπαιδευτική του δραστηριότητα περιλαμβάνει παρουσιάσεις σε σχολεία και σεμινάρια σε φιλαρμονικές, ωδεία και μουσικά σχολεία. Στις κοινωνικές του δράσεις συγκαταλέγονται εμφανίσεις σε σχολεία για άτομα με ειδικές ανάγκες, κέντρα απεξάρτησης, κοινωφελή και σωφρονιστικά ιδρύματα. Έχει δώσει συναυλίες σε πολλές αίθουσες και υπαίθριους χώρους ανά την Ελλάδα παρουσιάζοντας ποικίλα και σημαντικά έργα της φιλολογίας του κουιντέτου ξύλινων πνευστών. Αποτελείται από τους κορυφαίους μουσικούς της ΚΟΑ Βαγγέλη Σταθουλόπουλο (φλάουτο), Χριστίνα Παντελίδου (όμποε), Σπύρο Μουρίκη (κλαρινέτο), Οδυσσέα Μπάσιο (φαγκότο), Γρηγόρη Ασωνίτη (κόρνο).
ΓΙΏΡΓΟΣ - ΕΜΜΑΝΟΥΉΛ ΛΑΖΑΡΊΔΗΣ, ΠΙΆΝΟ
Ο Γιώργος - Εμμανουήλ Λαζαρίδης αποτελεί μια πολύπλευρα αναγνωρισμένη προσωπικότητα, με 30 χρόνια αδιάκοπης παρουσίας στη διεθνή μουσική σκηνή ως σολίστ, συνθέτης, παιδαγωγός και πρωτοπόρος στην ίδρυση και την εξέλιξη νέων πολιτιστικών δομών. Διανύει λαμπρή καριέρα που τον έχει οδηγήσει από τις ΗΠΑ και το Μεξικό έως την Ευρώπη, την Αίγυπτο και τη Μέση Ανατολή και σε μερικούς από τους πιο σημαντικούς συναυλιακούς χώρους όπως το Royal Albert Hall, το Carnegie Hall, το Wigmore Hall, το Musikverein και η Kölner Philharmonie. Οι εκτελέσεις του χαρακτηρίζονται «υπεράνω σύγκρισης» (BBC Music Magazine, Adrian Jack) και «τόσο ξεχωριστές, που διατηρούν τη μοναδικότητά τους ακόμη και όταν σκεφτούμε σπουδαίες εκτελέσεις των Argerich, Horowitz, Brendel, Zimerman» (Grammophone Music Magazine).
Μέχρι σήμερα έχει δώσει εκατοντάδες συναυλίες σε διεθνή φεστιβάλ και σε μεγάλα μουσικά κέντρα όλου του κόσμου, ενώ έχει συμπράξει με κορυφαίες ορχήστρες όπως η Φιλαρμονική της Αγίας Πετρούπολης, η Βασιλική Φιλαρμονική του Λονδίνου και πολλές άλλες. Έχει συνεργαστεί με διάσημους αρχιμουσικούς όπως οι Yuri Temirkanov, Neville Marriner, Mikko Franck, Ingo Metzmacher, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται και σπουδαίοι Έλληνες μαέστροι, καθώς επίσης και παγκοσμίου φήμης σύνολα μουσικής δωματίου και καλλιτέχνες, όπως ο Λεωνίδας Καβάκος, η Barbara Hendricks, ο Michael Tilson Thomas, ο Δημήτρης Σγούρος και η Μαρία Φαραντούρη. Ο Γιώργος Λαζαρίδης έχει παραδώσει σεμινάρια σε πανεπιστήμια της Αγγλίας, των Ηνωμένων Πολιτειών, της Ισπανίας, της Μαλαισίας, ενώ έχει προσκληθεί ως μέλος κριτικών επιτροπών σε διεθνείς διαγωνισμούς πιάνου, όπως οι διαγωνισμοί Maria Callas, Gina Bachauer και Sussex Internaäonal.
Ιδρυτικό μέλος της διεθνούς μουσικής κοινότητας “Μουσικό Χωριό” και της κοινωνίας καλλιτεχνών για την ειρήνη “ADAP”, ο Γιώργος Λαζαρίδης διετέλεσε επίσης Καλλιτεχνικός Διευθυντής στο τμήμα μουσικών εκδηλώσεων του Φεστιβάλ Δημητρίων από το 2011 ως το 2013, καθώς και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης από τον Σεπτέμβριο του 2010 μέχρι τον Δεκέμβριο του 2018, όπου πρωτοστάτησε στην ίδρυση σημαντικών θεσμών, όπως η Συμφωνική Ορχήστρα Νέων του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης MOYSA και το Διεθνές Φεστιβάλ Παιδικών και Νεανικών Χορωδιών ΟΜΜΘ. Διετέλεσε διευθυντής του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης και σήμερα είναι επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
VICENTE CAMPOS, τρομπέτα
Ο Βισέντε Κάμπος έκανε τις πρώτες του σπουδές στη Μουσική Σχολή του Μοντσερράτ (Βαλένθια). Αργότερα τις συνέχισε στο Ανώτερο Ωδείο Μουσικής στη Βαλένθια, με δάσκαλο τον Βιθέντε Πρατς. Του απονεμήθηκε το Έκτακτο Τιμητικό Βραβείο στο τελικό Ανώτερο Πτυχίο του στην ειδικότητα της τρομπέτας. Έχει κερδίσει το Πρώτο Βραβείο Νέων Μουσικών και το Πρώτο Βραβείο «Mariano Puig». Έχει κάνει μεταπτυχιακό στην Αισθητική και τη Μουσική Δημιουργικότητα από το Πανεπιστήμιο της Βαλένθια, Γενικές Σπουδές. Πρόσφατα απέκτησε το Δίπλωμα Ανώτερων Σπουδών και αυτή τη στιγμή κάνει τη διδακτορική του διατριβή στο Πανεπιστήμιο της Βαλένθια, Γενικές Σπουδές. Έχει εμφανιστεί ως κορυφαίος τρομπέτα στις κύριες ορχήστρες και τα συγκροτήματα της ισπανικής μουσικής σκηνής. Έχει κυκλοφορήσει αρκετούς δίσκους και CD ως σολίστ, με κορυφαία την ηχογράφηση των Concerti Accademici του Φρανθίσκο Χοσέ ντε Κάστρο και του Collegium Instrumentale, με εξαιρετική κριτική στο περιοδικό Goldberg. Από το 1996 διευθύνει τα μουσικά μαθήματα και το Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου του Μοντσερράτ (Βαλένθια).
Σήμερα είναι σολίστ του Grup Instrumental, στο οποίο έχει βραβευτεί με το Εθνικό Βραβείο Μουσικής 2005 στην ειδικότητα της ερμηνείας. Επιπλέον, είναι σολίστ της Συμφωνικής Ορχήστρας της Βαλένθια και του Συνόλου Πνευστά Ορχήστρας «Valencia Brass Quintet». Συνεργάζεται συνήθως με το Collegium Instrumentale και είναι επίσης καθηγητής τρομπέτας και διευθυντής του Ανώτατου Μουσικού Ωδείου του Καστεγιόν.
OLIVER WEDER, αρχιμουσικός
Ο Γερμανός μαέστρος Oliver Weder είναι Μουσικός Διευθυντής και Αρχιμουσικός της Συμφωνικής Ορχήστρας της Θουριγγίας και της Όπερας στο Ruolstadt της Γερμανίας. Κατά τη διάρκεια της θητείας του στο τιμόνι αυτού του ιστορικού συνόλου (που ιδρύθηκε το 1635), η Ορχήστρα πραγματοποιεί περισσότερες από 100 συναυλίες και μουσικοθεατρικές παραστάσεις ανά σεζόν. Ως διεθνώς διακεκριμένος μαέστρος, ο Oliver Weder έχει συνεργαστεί με περισσότερες από 40 ορχήστρες και θέατρα όπερας στη Γερμανία και στο εξωτερικό, συμπεριλαμβανομένης της Συμφωνικής Ορχήστρας του Αμβούργου, του Γερμανικού Εθνικού Θεάτρου της Βαϊμάρης, της Ορχήστρας Δωματίου του Σαν Χοσέ (ΗΠΑ), της Φιλαρμονικής της Λουμπλιάνα , του Κρατικού Θεάτρου του Μάιντς και τη Νοτιοδυτική Γερμανική Φιλαρμονική Ορχήστρα της Κόντσανς. Έχει εμφανιστεί στο Φεστιβάλ Όπερας Δωματίου του Rheinsberg, στο Φεστιβάλ Court-Festival του Ludwigsburg, με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Jena και την Ορχήστρα Δωματίου της Βυρτεμβέργης στο Heilbronn και έλαβε εξαιρετικές κριτικές. Ο Oliver Weder σπούδασε διεύθυνση ορχήστρας με τον Jiri Starek, τον Bernhard Kontarsky και τον Rol Reinhard στη Μουσική Ακαδημία της Φρανκφούρτης και ολοκλήρωσε την εκπαίδευση διεύθυνσης -ως ο πρώτος δυτικογερμανός υπότροφος- με τον Ilya Musin στο Κρατικό Ωδείο της Αγίας Πετρούπολης. Η πρώτη του μακροχρόνια συνεργασία τον οδήγησε στην Κρατική Όπερα Hoary και στο Μπαλέτο του Perm στη Ρωσία. Το θέατρο αυτό με τη φημισμένη παράδοση μπαλέτου με έως και 30 διαφορετικές παραστάσεις το μήνα αποδείχθηκε μια μεγάλη ευκαιρία για εκείνον. Μόλις ένα χρόνο αργότερα ο «Ιπτάμενος Ολλανδός» εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη σκηνή υπό τη μπαγκέτα του. Η παράσταση προκάλεσε αίσθηση ακόμη και στη Γερμανία. Αλλά πάνω από όλα, τα θέατρα της Αγίας Πετρούπολης ανακάλυψαν τον τριαντάχρονο τότε Γερμανό μουσικό διευθυντή: Το 1994 ο Valery Gergiev τον επέλεξε ως βοηθό για το γερμανικό ρεπερτόριο στο διάσημο Θέατρο Μαριίνσκυ (Salome, Parsifal) και δικές του παραστάσεις της «Τραβιάτα». Ταυτόχρονα, ο Oliver Weder διορίστηκε επικεφαλής αρχιμουσικός της Όπερας και Μπαλέτου Rimsky-Korsakov του Ωδείου (1994-97). Παραγωγές όπερας στη Νότια Κορέα και για το Φεστιβάλ Savonlinna στη Φινλανδία, συναυλίες στο Αμβούργο και τη Φρανκφούρτη, καθώς και μόνιμες εμφανίσεις ως προσκλεκλημένος αρχιμουσικός στο Μαριίνσκυ έχουν εμπλουτίσει τη καλλιτεχνική του παρουσία στη Ρωσία. Ο Weder έχει αναπτύξει στενή συνεργασία με μερικούς από τους πλέον διαπρεπείς μουσικούς του κόσμου της εποχής μας, συμπεριλαμβανομένων των Anna Netrebko, Valery Gergiev, Maris Jansons (Βοηθός στη "La Bohème) και Hartmut Haenchen (Wagner: "Meistersinger" στην Όπερα της Ολλανδίας στο Άμστερνταμ). Με έντονο ενδιαφέρον για τα κοινά, ο Oliver Weder είναι Πρόεδρος του Δ.Σ. σε ένα περιφερειακό κοινοτικό ίδρυμα και αναπληρωτής στο συμβούλιο της κομητείας για κοινωνικά και πολιτιστικά έργα.
ΚΡΑΤΙΚΉ ΟΡΧΉΣΤΡΑ ΑΘΗΝΏΝ
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών είναι το αρχαιότερο ορχηστρικό μουσικό σύνολο στην Ελλάδα. Δημιουργήθηκε στα τέλη του 19ου αιώνα ως Συμφωνική Ορχήστρα του Ωδείου Αθηνών και έκτοτε πέρασε από διάφορα στάδια, τόσο ως προς την ονομασία, όσο και ως προς τον τρόπο λειτουργίας της. Η πρώτη συναυλία της ως Κρατική Ορχήστρα Αθηνών δόθηκε στις 28 Φεβρουαρίου του 1943.
Από την ίδρυσή της έως σήμερα, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών προσφέρει στους Έλληνες την δυνατότητα επικοινωνίας με τα αριστουργήματα του παγκόσμιου ρεπερτορίου, ενώ ταυτόχρονα είναι ο κορυφαίος εκφραστής της εγχώριας συνθετικής παραγωγής. Έχει σταθερή παρουσία στα πολιτιστικά δρώμενα πραγματοποιώντας πάνω από πενήντα συναυλίες ετησίως. Εκτός από την Αθήνα, εμφανίζεται τακτικά σε πολλές πόλεις της Ελλάδος, καθώς και σε σημαντικές αίθουσες και φεστιβάλ του εξωτερικού. Σημαντικότατο είναι το εκπαιδευτικό και κοινωνικό έργο που επιτελεί εντός Αθηνών καθώς και σε πολλές πόλεις της ελληνικής περιφέρειας. Εξέχοντες αρχιμουσικοί, ανάμεσά τους οι Ρίχαρντ Στράους, Βάινγκαρτνερ, Κνάπερτσμπους, Βάλτερ, Μητρόπουλος, Γιόχουμ, Μαρκέβιτς, Μάαζελ, Κράους, Τεμιρκάνοφ, Πλασόν, Ασκενάζυ, Φεντοσέγιεφ και κορυφαίοι σολίστ, όπως ενδεικτικά οι Ρούμπινσταϊν, Κεμπφ, Κορτώ, Κράισλερ, Τιμπώ, Καζάλς, Ρέπιν, Κρέμερ, Ροστροπόβιτς, Μπρέντελ, Μπάρενμποϊμ, Άργκεριχ, Λεόνσκαγια και Καβάκος έχουν συμπράξει με την Ορχήστρα κατά την πολύχρονη ιστορία της.
Διευθυντές της Ορχήστρας έχουν διατελέσει κατά το παρελθόν οι Φιλοκτήτης Οικονομίδης, Θεόδωρος Βαβαγιάννης, Ανδρέας Παρίδης, Μάνος Χατζιδάκις, Γιάννης Ιωαννίδης, Αλέξανδρος Συμεωνίδης, Άρης Γαρουφαλής, Βύρων Φιδετζής, Βασίλης Χριστόπουλος και Στέφανος Τσιαλής. Από τον Οκτώβριο του 2020, Διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών είναι ο Λουκάς Καρυτινός.
QUINTARCO – Κουιντέτο Εγχόρδων της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών
Η ιδέα για το Quintarco γεννήθηκε το 2016 από την επιθυμία πέντε "ανήσυχων" μουσικών της ΚΟΑ να καλύψουν το κενό που υπάρχει στη μουσική σκηνή της Αθήνας - και όχι μόνο - σε αυτόν το τομέα της μουσικής δωματίου, εξερευνώντας παράλληλα τις δυνατότητες ενός κουϊντέτου εγχόρδων σε ένα πιο ευρύ ρεπερτόριο από το καθιερωμένο.
Αυτό οδήγησε και σε μεταγραφές σπουδαίων έργων, που απέκτησαν άλλη διάσταση σε αυτήν τη μορφή, όπως επίσης και σε άλλες crossover προσεγγίσεις.
Το σύνολο έχει κάνει πολλές εμφανίσεις στην Αθήνα και στην επαρχία, σε Μουσεία, Φεστιβάλ κ.α. Συμμετέχει σε ετήσια βάση στον Κύκλου Μουσικής Δωματίου της ΚΟΑ «Μουσικοί Περίπατοι στα Μουσεία».
Έχει αναπτύξει σημαντική εκπαιδευτική δραστηριότητα υπό την αιγίδα της ΚΟΑ με αξιοσημείωτη επιτυχία σε σχολεία της Αττικής αλλά και της περιφέρειας.
Μια σύντομη γνωριμία με τα μέλη του Quintarco:
Δημήτρης Σέμσης – Βιολί: Διδάχθηκε από τον πατέρα του και συνέχισε στις Ακαδημίες Μουσικής του Dedmolt και του Μονάχου και στο Πανεπιστήμιο του Βελιγραδίου. Είναι διπλωματούχος του Ωδείου «Αθήναιον» και του Βασιλικού Κολλεγίου Μουσικής του Λονδίνου. Υπήρξε εξάρχων της ΚΟΑ και της «Καμεράτα Ορχήστρα Φίλων της Μουσικής». Έχει εμφανιστεί ως σολίστ με ορχήστρες της Ελλάδας και τοτ εξωτερικού. Διδάσκει στο Ωδείο Ορφείο.
Μαρίνα Χαραλαμπίδου – Βιολί: Σπούδασε στο Ωδείο Αθηνών και στη Royal Academy of Music (Λονδίνο) - δίπλωμα LRAM και Professional Certificate (σολίστ). Μόνιμη μουσικός της ΚΟΑ. Υπήρξε μέλος της Συμφωνικής ΕΡΤ, ορχήστρας Χρωμάτων, έχει παρουσιάσει μουσικές εκπομπές στην τηλεόραση, διδάσκει στο Ωδείο «Ρυθμοί» και έχει κάνει πληθώρα εμφανίσεων με σύνολα μουσικής δωματίου.
Ενκέλα Κοκολάνη – Βιόλα: Πήρε δίπλωμα βιόλας στην ακαδημία καλών τεχνών Τιράνων και τίτλο Master of Arts από το University of Graz - Austria. Έχει συμμετάσχει σε πολλά σύνολα μουσικής δωματίου με σπουδαίους Έλληνες και ξένους μουσικούς. Ως σολίστ έχει εμφανιστεί στο μέγαρο μουσικής Αθηνών. Είναι κορυφαία Β στην κρατική ορχήστρα Αθηνών. Διδάσκει στο εθνικό ωδείο.
Βάνια Παπαδημητρίου - Τσέλο: Διπλωματούχος του Ωδείου Αθηνών και κάτοχος μεταπτυχιακού από το Royal College of music του Λονδίνου. Έχει συνεργαστεί με σπουδαίους Έλληνες μουσικούς σε ρεσιτάλ και σύνολα μουσικής δωματίου. Έχει εμφανιστεί ως σολίστ στο Ηρώδειο και στο Πολυτεχνείο. Είναι μόνιμο μέλος της ΚΟΑ και διδάσκει σε Ωδεία από το 1993.
Τάκης Καπογιάννης – Κοντραμπάσο: Είναι κορυφαίος Α στην ΚΟΑ. Στο πλαίσιο της ενασχόλησης του με την μουσική δωματίου έχει συνεργαστεί με σπουδαίους Έλληνες και ξένους μουσικούς. Σαν σολίστ έχει εμφανιστεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και αλλού, με την Καμεράτα και από το 2000 με την ΚΟΑ. Διδάσκει στο Ορφείο ωδείο και στο Ωδείο Αθηνών.
ΚΟΥΑΡΤΕΤΟ ΕΓΧΟΡΔΩΝ «ΑΕΝΑΟΝ»
Το Κουαρτέτο εγχόρδων «ΑΕΝΑΟΝ» δημιουργήθηκε το 2016 από διακεκριμένους μουσικούς της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών. Έχει συμμετάσχει με μεγάλη επιτυχία σε κοινωνικά και εκπαιδευτικά προγράμματα της Κ.Ο.Α., εντός και εκτός Αθηνών και έχει αναπτύξει αυτόνομη συναυλιακή δραστηριότητα ως ένα εκ των βασικών πλέον μουσικών συνόλων της Ορχήστρας. Συμμετείχε στο πολιτιστικό πρόγραμμα "(Dis)playing Attica", στο πλαίσιο των πολιτιστικών δράσεων της Ελληνικής προεδρίας του Συμβουλίου της Ευρώπης και στο πλαίσιο των εκδηλώσεων " Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός", υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού. Επίσης, έχει εμφανιστεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, στο Συνεδριακό Κέντρο Δελφών, στο Φεστιβάλ Γκύζη, στο Φεστιβάλ Ναυπλίου καθώς και στο Εθνικό Θέατρο της Σερβίας στο Βελιγράδι. Με στόχο την ερμηνεία έργων του κλασσικού αλλά και του ελληνικού ρεπερτορίου, παλαιότερου και σύγχρονου, το AENAON αποτελείται από τους βιολονίστες Γιώργο Μάνδυλα (Κορυφαίο Α’ και αναπληρωτή εξάρχοντα στα Α΄ βιολιά της Κ.Ο.Α.) και Βασίλη Σούκα (μέλος στα Α΄ βιολιά της Κ.Ο.Α. ), τον βιολίστα Αντίλοχο Τρανό (μέλος στις βιόλες της Κ.Ο.Α. ) και τον τσελίστα Αστέριο Πούφτη (Κορυφαίο Β΄ στα βιολοντσέλα της Κ.Ο.Α.).