Καλλιτέχνες


Πάνος Φουντάς, συνθέτης

Ο Πάνος Φουντάς είναι συνθέτης, ενορχηστρωτής και πιανίστας. Έχει γράψει μουσική για ταινίες μικρού μήκους, ντοκιμαντέρ, θέατρο και ταινίες κινουμένων σχεδίων, μεταξύ των οποίων το ιστορικό δράμα 1805, το ντοκιμαντέρ How We Continued On – Stifel and KBW, και η μικρού μήκους ταινία κινουμένων σχεδίων NoWhereMan που συγκέντρωσε δεκαέξι διακρίσεις σε διεθνή φεστιβάλ. Συνεργάζεται με διακεκριμένες εταιρίες μουσικής παραγωγής όπως η Found Objects με έδρα το Brooklyn και η Fight or Flight με έδρα το Los Angeles.

Ως ενορχηστρωτής, έχει εργαστεί σε σημαντικές παραγωγές, όπως η θεατρική παράσταση The Alchemist που ανέβηκε στο Red Bull Theater της Νέας Υόρκης, η φιλανθρωπική συναυλία του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Ability Beyond Disabilities (Pasadena, CA) και το ντοκιμαντέρ Codebreaker της πολυβραβευμένης σειράς American Experience (PBS).

Πήρε δίπλωμα πιάνου από το Ελληνικό Ωδείο Αθηνών (τάξη Αγάθης Λεϊμονή) με Άριστα Παμψηφεί και Α’ Βραβείο. Αποφοίτησε με τον ανώτατο βαθμό από τη φημισμένη ακαδημία Gnesin της Μόσχας, όπου σπούδασε με τον διεθνούς φήμης παιδαγωγό Vladimir Tropp. Στη

συνέχεια, έγινε δεκτός στο New York University, όπου ειδικεύτηκε στη μουσική για τον κινηματογράφο (screen scoring). Για τις μεταπτυχιακές του σπουδές έλαβε υποτροφία από τον Alan Menken, συνθέτη και νικητή οκτώ βραβείων Oscar, ο οποίος τον επέλεξε προσωπικά ανάμεσα σε εξέχοντες φοιτητές του NYU. Ακόμη, κέρδισε την υποτροφία του συλλόγου “Οι Φίλοι της Μουσικής” στη μνήμη του Θεόδωρου Αντωνίου.

Ζει και εργάζεται στο Westchester County, NY.

Η "Sinfonietta για Έγχορδα" γράφτηκε την άνοιξη του 2022. Εκτελέστηκε για πρώτη φορά το Μάιο του 2022 στην αίθουσα «Δημήτρης Μητρόπουλος» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών από την Ορχήστρα Νέων του συλλόγου «Οι Φίλοι της Μουσικής» υπό τη διεύθυνση του μαέστρου Νίκου Χαλιάσα. Το έργο συνδυάζει την κλασική μορφή με σύγχρονη αρμονία και ελληνικούς ρυθμούς και μελωδίες. Αποτελείται από τέσσερα μέρη: Γρήγορο - Αργό - Γρήγορο - Πολύ γρήγορο.


Πάνος Φουντάς, συνθέτης
Özgecan Günöz, βιολί

Özgecan Günöz, βιολί

Η Özgecan Günöz γεννήθηκε στη Σμύρνη το 1986. Ξεκίνησε να μελετά βιολί στην ηλικία των 9 ετών, με τους Cengiz Ozkok και Reyyan Yucelen Basaran στο Πανεπιστήμιο Hacettepe. To 2000 της απονεμήθηκε το πρώτο βραβείο της περιοχής του Αιγαίου στο διαγωνισμό βιολιού Lions, καθώς και το Ειδικό Βραβείο της επιτροπής στην Τουρκία. Το 2004, κέρδισε το Τρίτο βραβείο στο διεθνή διαγωνισμό εγχόρδων της Yamaha. Συμμετείχε πολλές φορές στη Διεθνή Ορχήστρα Νέων της Βρέμης και στην Ορχήστρα Νέων Anadolou, ενώ παράλληλα παρακολούθησε masterclasses των Walentyny JAKUBOWSKİEJ, Igor OISTRAKH, Gerhard SCHULZ, Jerrold RUBENSTEIN, Joshua EPSTEIN, Günter PICHLER, Rohan GREGORY, Elise KUDER, Troy STUART, Kate VINCENT και Miranda DALE. Συνέχισε τις σπουδές της στο βιολί με τον Kartal Akinci, και το 2005 αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Dokuz Eylul. Την ίδια χρονιά με υποτροφία παρακολούθησε το Apple Hill Chamber Music masterclass στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το 2006 και για ένα χρόνο μελέτησε με τον David Salness στο Πανεπιστήμιο του Meryland. Με την επιστροφή της στην Τουρκία ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό της με τον Venyamin Warshavsky στο Πανεπιστήμιο της Κωνσταντινούπολης το 2010.

Έχει δώσει πολλά ρεσιτάλ, συναυλίες μουσικής δωματίου και συναυλίες που έχει συμμετάσχει ως σολίστ με ορχήστρες όπως η Προεδρική Συμφωνική Ορχήστρα, η Κρατική Ορχήστρα της Κωνσταντινούπολης, η Κρατική Ορχήστρα της Σμύρνης, η Κρατική Ορχήστρα του Σούμεν/ Βουλγαρία, η Κρατική Ορχήστρα της Αττάλειας, η Κρατική Ορχήστρα της Τσουκούροβα, η Κρατική Ορχήστρα της Επαρχείας της Μπούρσα, την Istanbul Chamber Orchestra, τη Δημοτική Συμφωνική Ορχήστρα του Εσκί Σεχίρ, την Milli Reasurans Chamber Orchestra, την Karsiyaka Chamber Orchestra, την Orchestra Academic Baskent, την Mersin University Academic Chamber Orchestra, την Orkestra’Sion, την Dokuz Eylul University Symphony Orchestra, την Ankara Youth Orchestra και την Bodrum Chamber Orchestra.

Ως μουσικός ορχήστρας είναι μέλος της Borusan Istanbul Philharmonic Orchestra από το 2006. Κατά την περίοδο 2007 -2011, δούλεψε για την Προεδρική Συμφωνική Ορχήστρα της Άγκυρας. Από το 2011 και μετά είναι μέλος της Κρατικής Συμφωνικής Ορχήστρας της Κωνσταντινούπολης, όπου τα τελευταία 6 χρόνια έχει θέση Έξαρχουσας. Είναι επίσης μέλος του Bosphorus Trio μαζί με τους καταξιωμένους Caglayan Cetin στο βιολοντσέλο και Ozgur Unaldi στο πιάνο.


Σεβαστή Χατζηστρατή, πιάνο

Η Σεβαστή Χατζηστρατή γεννήθηκε στη Ρόδο.

Σε ηλικία 14 ετών με την καθοδήγηση του καθηγητή της Ακαδημίας της Λωζάνης, Αχιλλέα Κολάση, μετέβη με υποτροφία του Δήμου Ροδίων για τη συνέχιση των σπουδών της στην Ελβετία.

Το 1993 απέκτησε το Diplôme de Virtuosité (Δίπλωμα Δεξιοτεχνίας) με Άριστα παμψηφεί, Αριστείο και διάκριση από την École Supérieure de Musique de Lausanne, Institut de Ribaupierre.

Τον Ιανουάριο του 1995 πήρε το Δίπλωμα Σολίστ από το Εθνικό Ωδείο Αθηνών με Άριστα παμψηφεί, Α’ Βραβείο και Αριστείο Εξαιρετικής Επίδοσης με καθηγητές την Μ. Μαυρίκου και τον Δ. Τουφεξή.

Το 1996 με υποτροφία της Ακαδημίας Αθηνών και του ιδρύματος Διακομιχάλη συνέχισε τις σπουδές της στην École Normale de Musique de Paris / Alfred Cortot, απ´ όπου απέκτησε μετά από διαγωνισμό το 1997 το Diplôme Supérieur de Musique de Chambre (Ανώτατο Δίπλωμα Μουσικής Δωματίου) με τον D. Erlih και το 1998 το Diplôme Supérieur d’ Enseignement de Piano (Ανώτατο Δίπλωμα Διδασκαλίας του Πιάνου) με Άριστα παμψηφεί με την G. Mounier.

Η Σεβαστή Χατζηστρατή έχει παρακολουθήσει σεμινάρια από διακεκριμένους σολίστ και σεμινάρια Παιδαγωγικής του Πιάνου.

Κατά την παραμονή της στο Παρίσι Μέντοράς της υπήρξε ο Έλληνας πιανίστας Γ. Βακαρέλης.

Έχει δώσει πολυάριθμα ρεσιτάλ και συναυλίες σε Ρόδο, Κω, Κάσο, Κάρπαθο, Λέρο, Πάτμο, Τήλο, Τέλενδο, Νίσυρο, Νάξο, Αθήνα (Μέγαρο Μουσικής), Κύπρο, Τουρκία, Γαλλία, Ελβετία και στο Φεστιβάλ Ρόδου “Ημέρες Μουσικής”, στο Διεθνές Φεστιβάλ Ρόδου, στο Φεστιβάλ Σύμης, Θρησκευτικής Μουσικής Πάτμου, Freiburg (Γερμανία), και Φλωρεντίας (Ιταλία) και στο 1ο Φεστιβάλ Μουσικής Χάλκης - Δημήτρης Κρεμαστινός υπό την αιγίδα της Α. Ε. της προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

Έχει συμπράξει με την Κρατική Συμφωνική Ορχήστρα της Προύσας και επίσης έχει ηχογραφήσει για την ΕΡΤ.

Αποτελεί Ιδρυτικό Μέλος του Φεστιβάλ Σύμης και ο Δήμος Σύμης της έχει απονείμει Τίτλο Τιμής για την Προσφορά της στη Μουσική.

Από το 2007 έως το 2011 υπήρξε μέλος του Οργανισμού Πολιτιστικής Ανάπτυξης Δωδεκανήσου.

Έχει εργαστεί στην École de Musique de Cossonay, στην École de Musique de Lausanne ”Institut de Ribaupierre”, στο Δημοτικό Ωδείο Σύμης, στο Μελάνθειο Ωδείο, στο Ωδείο Κορέλλι, στη Μουσική Σχολή Τέχνης Δωδεκανήσου και στο Μουσικό Σχολείο Ρόδου.

Από το 1998 εργάζεται μόνιμα στο Δημοτικό Ωδείο Δ.Ο.Π.Α.Ρόδου ως καθηγήτρια πιάνου και από το 2021 είναι η καλλιτεχνική διευθύντρια του ίδιου Ωδείου.


Σεβαστή Χατζηστρατή, πιάνο
Νικολία Γαρουφαλίδου, βιολί

Νικολία Γαρουφαλίδου, βιολί

Γεννήθηκε στις 5 Νοεμβρίου 2009 στην Αθήνα.

Προερχόμενη από μουσική οικογένεια, ήταν θέμα χρόνου το πότε ένα μικρό βιολί θα κατέληγε στα χέρια της Νικολίας, όπως και έγινε σε ηλικία τεσσεράμισι ετών. Ξεκίνησε τις σπουδές της στο ωδείο του Κολλεγίου Αθηνών (τάξη κ. Παναγιωτόπουλου) και έχει εμφανιστεί σε πολλές σημαντικές συναυλίες στο κολέγιο από την ηλικία των 8 ετών.

Από τον Απρίλιο του 2020 σπουδάζει με τον σολίστα και καθηγητή βιολιού Kirill Troussov.

Αναγνωρίζοντας το εξαιρετικό ταλέντο της, το Κολλέγιο Αθηνών της απένειμε την πολύ σημαντική «Υποτροφία Ειδικού Ενδιαφέροντος» που αποτελεί πλήρη υποτροφία για την περίοδο των επόμενων έξι ετών.

Έχει παίξει πολλές συναυλίες στην Ελλάδα και έχει εμφανιστεί επανειλημμένα στη Γαλλία στο φεστιβάλ “Academie de Jeunes Solists” Mezin-Toulouse. Έπίσης, στη Βόννη, στο "Beethoven House" και στο Σάλτζμπουργκ, "Solitär Mozarteum".

Από τον Σεπτέμβριο του 2021 είναι το κονσερτίνο της συμφωνικής ορχήστρας του κολεγίου Αθηνών.

Παίζει σε βιολί τριών τετάρτων που είχε την ευγενή καλοσύνη να της δανείσει ο οίκος Geigenbau Eriks (Βιέννη).


Εύα Γιαννοπούλου, υψίφωνος

Η Εύα Γιαννοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε πιάνο και θεωρητικά με την Νατάσσα Πανταζή και μονωδία με τις σοπράνο Μίνα Πολυχρόνου και στη συνέχεια Μυρσίνη Μαργαρίτη. Παράλληλα με τις σπουδές της στη Βιολογία, φοίτησε στο Εργαστήριο Μουσικού Θεάτρου ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας, υπό την διεύθυνση του καλλιτεχνικού διευθυντή Θοδωρή Αμπαζή. Έλαβε μαθήματα υποκριτικής από τον ίδιο και την Ελένη Μποζά, ενώ στην ιστορία και την ερμηνεία της όπερας από τον Χαράλαμπο Γωγιό (μαέστρος και συνθέτης) και τον Αλέξανδρο Ευκλείδη (σκηνοθέτης, νυν καλλιτεχνικός διευθυντής της εναλλακτικής σκηνής της ΕΛΣ). Ολοκλήρωσε τις σπουδές της στη μονωδία αποκτώντας τον τίτλο Bachelor of Music στην ανώτατη μουσική σχολή του Nτέτμολντ στη Γερμανία, ενώ τώρα έχει ολοκληρώσει τον πρώτο χρόνο των μεταπτυχιακών της σπουδών στην όπερα στο Μουσικό και Καλλιτεχνικό Πανεπιστήμιο της Βιέννης.

Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια τραγουδιού και ερμηνεία της όπερας με τους Edda Moser, Susanne Winter, Μυρσίνη Μαργαρίτη, Δημήτρη Τηλιακό, Άρη Αργύρη, Μάρκελλο Χρυσικόπουλο, Peter Kreuz, Ιάσων Μαρμαρά.

Έχει εμφανιστεί στους ρόλους της Helena από την όπερα του Β.Britten “A midsummer night's dream” στο Θέατρο Αkzent στη Βιέννη, της Fortuna στην όπερα του C.Monteverdi “Il ritorno d'Ulisse in patria”, της Sadrina στην όπερα του N.Piccini “La buona figliola” (Landestheater Detmold), της Soprano στη σύγχρονη όπερα του T. Johnson “The four note Opera” (Sommertheater Detmold), της Adriana στο έργο “La testa d’Adriana” του R.Murrey Schafer, του the Girl στην όπερα “Trouble in Tahiti” του L.Bernstein (Leopondinum Schule), της Barbarina στην όπερα “Le nozze di Figaro” του W.A Mozart (Θέατρο Απόλλων, Πάτρα), της Αμαρτίας στην οπερέττα “Σατανερί” του Θ.Σακελλαρίδη (Ρωμαϊκό Ωδείο Πάτρας) και της Τίνας/Χρύσας στο μουσικό θεατρικό “Σολομώντεια Λύση” του Γ.Καλατζόπουλου (Θέατρο Επίκεντρο+ Πάτρα).


Εύα Γιαννοπούλου, υψίφωνος
Νίκος Χαλιάσας, αρχιμουσικός

Νίκος Χαλιάσας, αρχιμουσικός

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1968. Μελέτησε βιολί με τον Τάτση Αποστολίδη στο Ωδείο Αθηνών. Το 1989, πήρε Δίπλωμα με Άριστα και Βραβείο παμψηφεί. Συνέχισε τις σπουδές του στη Royal Academy of Music του Λονδίνου με τον Howard Davis. Αποφοίτησε το 1990, παίρνοντας το δίπλωμα μεταπτυχιακών σπουδών. Στη συνέχεια φοίτησε στο Royal College of Music του Λονδίνου στην τάξη του Grigori Zhislin, απ’ όπου αποφοίτησε παίρνοντας το μεταπτυχιακό Δίπλωμα Σολίστ ARCM, το 1992. Για τις μεταπτυχιακές αυτές σπουδές, τού χορηγήθηκε υποτροφία από το Ίδρυμα Ωνάση. Την περίοδο αυτή παρακολούθησε μαθήματα διεύθυνσης ορχήστρας στο Royal College of Music με τον J.Forster καθώς επίσης και με τον Bernard Keefe. Συνέχισε τις μεταπτυχιακές σπουδές διεύθυνσης ορχήστρας στο Trinity College of Music, με τον Peter Stark, απ’ όπου πήρε το δίπλωμά του το 1999. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια διεύθυνσης ορχήστρας με τον Sergiu Celibidache, τον Jorma Panula και τον B. Keefe.

Από το 2012 είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του διεθνούς φεστιβάλ μουσικής “Συμφωνία” Πειραιά και νήσων Αργοσαρωνικού κι από το 2018 Καλλιτεχνικός Διευθυντής και μαέστρος της Καμεράτα Τζούνιορ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Ίδρυσε και διευθύνει από το 2000 την ορχήστρα INTRARTI, η οποία επιχορηγήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Με την ορχήστρα INTRARTI έχει διευθύνει πάρα πολλές συναυλίες σε όλη την Ελλάδα, συμπράττοντας με κορυφαίους σολίστες όπως ο Δ. Σγούρος, ο Τ. Αποστολίδης, ο Γ. Δεμερτζής, ο Γ. Πέτρου, η Τζ. Δριβάλα και πολλοί άλλοι, αποσπώντας εξαιρετικά σχόλια και κριτικές, καθώς επίσης έχει κάνει δεκάδες εκπαιδευτικών παρουσιάσεων σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, φέρνοντας έτσι σε άμεση επαφή τα παιδιά με την ορχήστρα και τα όργανα. Στο ΜΜΑ με την ορχήστρα ΙΝΤRΑRΤΙ και σε σκηνοθεσία Michael Hampe, παρουσίασε το 2005 την όπερα του W.A.Mozart “Ο Μαγικός Αυλός”.

Έχει διευθύνει: τις Κρατικές Ορχήστρες Αθηνών και Θεσσαλονίκης, την Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, την Συμφωνική Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής σκηνής, την Κρατική Ορχήστρα Κύπρου, τις Κρατικές Ορχήστρες Κωνσταντινούπολης, της Αττάλειας, της Σμύρνης και της Προύσας, την Συμφωνική Ορχήστρα του Eskisehir, την Thüringen Sinfoniker, την ορχήστρα Musica Vitae του Vaxjo της Σουηδίας, την Εσθονική Klaasparlimang Sinfonietta, την Astana Symphony Orchestra του Καζακστάν, την Ορχήστρα δωματίου της Κοπεγχάγης, την Ορχήστρα δωματίου της Αλικαρνασσού, την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης κ.ά.


Oliver Weder, αρχιμουσικός

Ο Γερμανός μαέστρος Oliver Weder είναι Μουσικός Διευθυντής και Αρχιμουσικός της Συμφωνικής Ορχήστρας της Θουριγγίας και της Όπερας στο Ruolstadt της Γερμανίας. Κατά τη διάρκεια της θητείας του στο τιμόνι αυτού του ιστορικού συνόλου (που ιδρύθηκε το 1635), η Ορχήστρα πραγματοποιεί περισσότερες από 100 συναυλίες και μουσικοθεατρικές παραστάσεις ανά σεζόν.

Ως διεθνώς διακεκριμένος μαέστρος, ο Oliver Weder έχει συνεργαστεί με περισσότερες από 40 ορχήστρες και θέατρα όπερας στη Γερμανία και στο εξωτερικό, συμπεριλαμβανομένης της Συμφωνικής Ορχήστρας του Αμβούργου, του Γερμανικού Εθνικού Θεάτρου της Βαϊμάρης, της Ορχήστρας Δωματίου του Σαν Χοσέ (ΗΠΑ), της Φιλαρμονικής της Λουμπλιάνα , του Κρατικού Θεάτρου του Μάιντς και τη Νοτιοδυτική Γερμανική Φιλαρμονική Ορχήστρα της Κόντσανς. Έχει εμφανιστεί στο Φεστιβάλ Όπερας Δωματίου του Rheinsberg, στο Φεστιβάλ Court-Festival του Ludwigsburg, με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Jena και την Ορχήστρα Δωματίου της Βυρτεμβέργης στο Heilbronn και έλαβε εξαιρετικές κριτικές.

Ο Oliver Weder σπούδασε διεύθυνση ορχήστρας με τον Jiri Starek, τον Bernhard Kontarsky και τον Rol Reinhard στη Μουσική Ακαδημία της Φρανκφούρτης και ολοκλήρωσε την εκπαίδευση διεύθυνσης -ως ο πρώτος δυτικογερμανός υπότροφος- με τον Ilya Musin στο Κρατικό Ωδείο της Αγίας Πετρούπολης. Η πρώτη του μακροχρόνια συνεργασία τον οδήγησε στην Κρατική Όπερα Hoary και στο Μπαλέτο του Perm στη Ρωσία. Το θέατρο αυτό με τη φημισμένη παράδοση μπαλέτου με έως και 30 διαφορετικές παραστάσεις το μήνα αποδείχθηκε μια μεγάλη ευκαιρία για εκείνον. Μόλις ένα χρόνο αργότερα ο «Ιπτάμενος Ολλανδός» εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη σκηνή υπό τη μπαγκέτα του. Η παράσταση προκάλεσε αίσθηση ακόμη και στη Γερμανία. Αλλά πάνω από όλα, τα θέατρα της Αγίας Πετρούπολης ανακάλυψαν τον τριαντάχρονο τότε Γερμανό μουσικό διευθυντή: Το 1994 ο Valery Gergiev τον επέλεξε ως βοηθό για το γερμανικό ρεπερτόριο στο διάσημο Θέατρο Μαριίνσκυ (Salome, Parsifal) και δικές του παραστάσεις της «Τραβιάτα». Ταυτόχρονα, ο Oliver Weder διορίστηκε επικεφαλής αρχιμουσικός της Όπερας και Μπαλέτου Rimsky-Korsakov του Ωδείου (1994-97). Παραγωγές όπερας στη Νότια Κορέα και για το Φεστιβάλ Savonlinna στη Φινλανδία, συναυλίες στο Αμβούργο και τη Φρανκφούρτη, καθώς και μόνιμες εμφανίσεις ως προσκλεκλημένος αρχιμουσικός στο Μαριίνσκυ έχουν εμπλουτίσει τη καλλιτεχνική του παρουσία στη Ρωσία.

Ο Weder έχει αναπτύξει στενή συνεργασία με μερικούς από τους πλέον διαπρεπείς μουσικούς του κόσμου της εποχής μας, συμπεριλαμβανομένων των Anna Netrebko, Valery Gergiev, Maris Jansons (Βοηθός στη "La Bohème) και Hartmut Haenchen (Wagner: "Meistersinger" στην Όπερα της Ολλανδίας στο Άμστερνταμ).

Με έντονο ενδιαφέρον για τα κοινά, ο Oliver Weder είναι Πρόεδρος του Δ.Σ. σε ένα περιφερειακό κοινοτικό ίδρυμα και αναπληρωτής στο συμβούλιο της κομητείας για κοινωνικά και πολιτιστικά έργα στην περιοχή του.


Oliver Weder, αρχιμουσικός

Κουιντέτο Ξύλινων Πνευστών της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών

Ιδρύθηκε το Φθινόπωρο του 2013 με σκοπό την ανάδειξη του ρεπερτορίου μουσικής δωματίου που έχει γραφτεί για το συγκεκριμένο μουσικό σχήμα και την καλύτερη γνωριμία του κοινού με τα πνευστά όργανα που το αποτελούν.

Στη διάρκεια των ετών αυτών έχει παρουσιάσει πλήθος εκπαιδευτικών και κοινωνικών δράσεων καλύπτοντας μεγάλο τμήμα της ελληνικής επικράτειας από το Καστελόριζο και την Κρήτη έως το Σουφλί, ενώ έχει εμφανιστεί και σε πολλά από τα νησιά της χαρακτηριζόμενης ως «άγονης γραμμής».

Η εκπαιδευτική του δραστηριότητα περιλαμβάνει παρουσιάσεις σε σχολεία και σεμινάρια σε φιλαρμονικές, ωδεία και μουσικά σχολεία. Στις κοινωνικές του δράσεις συγκαταλέγονται εμφανίσεις σε σχολεία για άτομα με ειδικές ανάγκες, κέντρα απεξάρτησης, κοινοφελή και σωφρονιστικά ιδρύματα.

Έχει δώσει συναυλίες σε πολλές αίθουσες και υπαίθριους χώρους ανά την Ελλάδα παρουσιάζοντας ποικίλα και σημαντικά έργα της φιλολογίας του κουιντέτου ξύλινων πνευστών. Αποτελείται από τους κορυφαίους μουσικούς της ΚΟΑ Βαγγέλη Σταθουλόπουλο (φλάουτο), Χριστίνα Παντελίδου (όμποε), Σπύρο Μουρίκη (κλαρινέτο), Οδυσσέα Μπάσιο (φαγκότο), Γρηγόρη Ασωνίτη (κόρνο).

Κουιντέτο Ξύλινων Πνευστών της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών

Κουαρτέτο Εγχόρδων «ΑΕΝΑΟΝ»

Το Κουαρτέτο εγχόρδων «ΑΕΝΑΟΝ» δημιουργήθηκε το 2016 από διακεκριμένους μουσικούς της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών.

Έχει συμμετάσχει με μεγάλη επιτυχία σε κοινωνικά και εκπαιδευτικά προγράμματα της Κ.Ο.Α., εντός και εκτός Αθηνών και έχει αναπτύξει αυτόνομη συναυλιακή δραστηριότητα ως ένα εκ των βασικών πλέον μουσικών συνόλων της Ορχήστρας. Συμμετείχε στο πολιτιστικό πρόγραμμα "(Dis)playing Attica", στο πλαίσιο των πολιτιστικών δράσεων της Ελληνικής προεδρίας του Συμβουλίου της Ευρώπης και στο πλαίσιο των εκδηλώσεων " Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός", υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού. Επίσης, έχει εμφανιστεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, στο Συνεδριακό Κέντρο Δελφών, στο Φεστιβάλ Γκύζη, στο Φεστιβάλ Ναυπλίου καθώς και στο Εθνικό Θέατρο της Σερβίας στο Βελιγράδι.

Με στόχο την ερμηνεία έργων του κλασσικού αλλά και του ελληνικού ρεπερτορίου, παλαιότερου και σύγχρονου, το AENAON αποτελείται από τους βιολονίστες Γιώργο Μάνδυλα (Κορυφαίο Α’ και αναπληρωτή εξάρχοντα στα Α΄ βιολιά της Κ.Ο.Α.) και Βασίλη Σούκα (μέλος στα Α΄ βιολιά της Κ.Ο.Α. ), τον βιολίστα Αντίλοχο Τρανό (μέλος στις βιόλες της Κ.Ο.Α. ) και τον τσελίστα Αστέριο Πούφτη (Κορυφαίο Β΄ στα βιολοντσέλα της Κ.Ο.Α.).

Κουαρτέτο Εγχόρδων «ΑΕΝΑΟΝ»

Κρατική Ορχήστρα Αθηνών

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών είναι το αρχαιότερο ορχηστρικό μουσικό σύνολο στην Ελλάδα. Δημιουργήθηκε στα τέλη του 19ου αιώνα ως Συμφωνική Ορχήστρα του Ωδείου Αθηνών και έκτοτε πέρασε από διάφορα στάδια, τόσο ως προς την ονομασία, όσο και ως προς τον τρόπο λειτουργίας της. Η πρώτη συναυλία της ως Κρατική Ορχήστρα Αθηνών δόθηκε στις 28 Φεβρουαρίου του 1943.

Από την ίδρυσή της έως σήμερα, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών προσφέρει στους Έλληνες την δυνατότητα επικοινωνίας με τα αριστουργήματα του παγκόσμιου ρεπερτορίου, ενώ ταυτόχρονα είναι ο κορυφαίος εκφραστής της εγχώριας συνθετικής παραγωγής. Έχει σταθερή παρουσία στα πολιτιστικά δρώμενα πραγματοποιώντας πάνω από πενήντα συναυλίες ετησίως. Εκτός από την Αθήνα, εμφανίζεται τακτικά σε πολλές πόλεις της Ελλάδος, καθώς και σε σημαντικές αίθουσες και φεστιβάλ του εξωτερικού. Σημαντικότατο είναι το εκπαιδευτικό και κοινωνικό έργο που επιτελεί εντός Αθηνών καθώς και σε πολλές πόλεις της ελληνικής περιφέρειας.

Εξέχοντες αρχιμουσικοί, ανάμεσά τους οι Ρίχαρντ Στράους, Βάινγκαρτνερ, Κνάπερτσμπους, Βάλτερ, Μητρόπουλος, Γιόχουμ, Μαρκέβιτς, Μάαζελ, Κράους, Τεμιρκάνοφ, Πλασόν, Ασκενάζυ, Φεντοσέγιεφ και κορυφαίοι σολίστ, όπως ενδεικτικά οι Ρούμπινσταϊν, Κεμπφ, Κορτώ, Κράισλερ, Τιμπώ, Καζάλς, Ρέπιν, Κρέμερ, Ροστροπόβιτς, Μπρέντελ, Μπάρενμποϊμ, Άργκεριχ, Λεόνσκαγια και Καβάκος έχουν συμπράξει με την Ορχήστρα κατά την πολύχρονη ιστορία της.

Διευθυντές της Ορχήστρας έχουν διατελέσει κατά το παρελθόν οι Φιλοκτήτης Οικονομίδης, Θεόδωρος Βαβαγιάννης, Ανδρέας Παρίδης, Μάνος Χατζιδάκις, Γιάννης Ιωαννίδης, Αλέξανδρος Συμεωνίδης, Άρης Γαρουφαλής, Βύρων Φιδετζής, Βασίλης Χριστόπουλος και Στέφανος Τσιαλής. Από τον Οκτώβριο του 2020, Διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών είναι ο Λουκάς Καρυτινός.

Κρατική Ορχήστρα Αθηνών